5 Eser 5 Portre e-Twinning Projemiz
Edebi eserler yalnızca hoş vakit geçirmek için okunmaz. Bir eser sadece bir olayı bir durumu aktarmaz. Bizler bir eserden yola çıkarak bir ülkeyi , bir dönemi , bir yazarı tanırız. Bu yolla dünya edebiyatına damga vurmuş dünya klasiklerinden eserler seçerek öğrencilerin eserin yazarını, kaleme aldığı dönemi, eserin yer aldığı ülkeyi tanıtmaya çalışacağız.
-
Edebi eserler yalnızca hoş vakit geçirmek için okunmaz. Bir eser sadece bir olayı bir durumu aktarmaz. Bizler bir eserden yola çıkarak bir ülkeyi , bir dönemi , bir yazarı tanırız. Bu yolla dünya edebiyatına damga vurmuş dünya klasiklerinden eserler seçerek öğrencilerin eserin yazarını, kaleme aldığı dönemi, eserin yer aldığı ülkeyi tanıtmaya çalışacağız.
Edebi eserler yalnızca hoş vakit geçirmek için okunmaz. Bir eser sadece bir olayı bir durumu aktarmaz. Bizler bir eserden yola çıkarak bir ülkeyi , bir dönemi , bir yazarı tanırız. Bu yolla dünya edebiyatına damga vurmuş dünya klasiklerinden eserler seçerek öğrencilerin eserin yazarını, kaleme aldığı dönemi, eserin yer aldığı ülkeyi tanıtmaya çalışacağız.
Eserlerin ana fikri bir kahramandan yola çıkarak verilir. Başkahramanı tanımak aslında eseri tanımaktır, eserin yazıldığı kültürü, dönemi tanımaktır. Eseri okuyan öğrenciler daha sonra tüm bilgilerin ışığından yola çıkarak hayallerinde canlandırdıkları kahramanların portrelerini çizecekler.
ESERLER:
Suç ve Ceza – Fyodor Dostoyevski.
Sefiller – Victor Hugo.
Fareler ve insanlar-John Steinbeck
Dönüşüm- Franz Kafka
Küçük Prens- Antoine de Saint-Exupéry -
PROJENİN HEDEFLERİ
1. Öğrencilerin dünyaca tanınan eserleri tanıması
2. Yazarların hayatlarını tanıması
3. Proje de yer alan eserleri anlama, yorumlama ve analiz etmesini sağlamak.
4. Resim sanatıyla bir edebi eseri daha görünür kılmak.
5. Öğrencilerin web araçlarıyla sanatsal etkinlikler yapmasını sağlamak.
6. Öğrencilerin kendilerini proje de özgün eserler üretmesinde yardımcı olmak.
7. Öğrencilerin iş birliği içinde çalışmasını sağlamak
8. Öğrencilere estetik anlayış, sanatın çok yönlülüğüyle ifade etmesini sağlamak.
9. Eserden yola çıkarak farklı kültürleri ve dönemleri tanıtmak
10. Estetik anlayış, sanatın çok yönlülüğüyle ifade edilmesi.